DİJİTAL GEZGİNLER ARASINDAYIZ…

0
1050

TÜRK’ler, en dijital gezginler arasında,
Türkiye’deki gezginlerin yüzde 72’si seyahat araştırmaların-da sesli aramayı kullanıyor
Yüzde 68’i güvenlik geçişlerinde daha az beklemek için kişi-sel bilgilerini sunmaya açık
Yüzde 63’ü, tüm seyahat araştırmalarını ve rezervasyonlarını akıllı telefonlarından yapıyor
Önde gelen seyahat platformu Travelport’un (NYSE: TVPT) yaptırdığı Global Digital Traveller Research 2018 araştırma-sına göre Türkler, dünyanın en dijital gezginleri arasında yer alıyor.
Travelport, teknolojinin seyahat deneyimlerini nasıl şekil-lendirdiğini, geliştirdiğini ve hızlandırdığını anlamak için 25 ülkede 16.200’den fazla yolcunun katılımıyla Global Digital Traveller Research 2018 araştırması yaptırdı. Sonuçlar Türklerin, bir sonraki seyahatlerini araştırırken dörtte üçünün (yüzde 72) sesli arama kullandığını ve çoğunlu-ğunun (yüzde 88) sosyal medyada yayınlanan videoları ve fotoğrafları etkin bir şekilde incelediğini ortaya koydu. Seyahate çıkmayı planlayanların yaklaşık dörtte biri (yüzde 26), sosyal medyanın karar vermede en etkili mecra olduğunu düşünüyor.
Global Digital Traveller Research 2018, Türkiye’deki gezgin-lerin üçte ikisinin (yüzde 63) artık tüm seyahat düzenlemele-rini, araştırma ve rezervasyonlarını akıllı telefonlarından yapma eğiliminde olduklarını gösterdi.
Beşte ikisi (yüzde 42), dijital cihazları üzerinden rezervas-yon bilgilerine erişebilmeyi çok zahmetli buluyor. Buna ek olarak araştırma, katılımcıların yarıya yakınının otellerde resepsiyondan ziyade bir uygulama aracılığıyla check-in yapmayı (yüzde 54) ve otel oda kapılarını açmak için akıllı telefonlarındaki dijital oda anahtarlarını kullanmayı (yüzde 49) tercih ettiklerini ortaya koyuyor.
Araştırmada, Türkiye’deki yolcuların yaklaşık dörtte üçünün (yüzde 71), dijital biniş kartlarının ve e-biletlerin seya-hatleri oldukça kolaylaştırdığını düşündüğünü ve yarısından fazlasının (%61) dijital cüzdan/ödeme uygulaması kullandı-ğını ortaya koydu. Dahası, çoğunluğun (yüzde 68) güvenlik hatlarında bekleme süresini azaltmak için biyometrik taramanın kullanılmasında sakınca bulmadığını gösteriyor.
Dijital Gezginler Sıralaması
Rapor, dijital olarak en gelişmiş gezgin ulusların lig tablosunu içeriyor. Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve Japonya’nın önüne geçerek ankete katılan 25 ülke arasında 7. sırada yer alıyor. Tablo, her ülkenin gezginleri tarafından dijital araçların kullanımıyla ilgili temel göstergelerin kombinasyonuyla oluşturulmuştur.
2018 Dijital Gezginler Sıralaması
Sıra Ülke
1 Hindistan
2 Endonezya
3 Brezilya
4 Çin
5 Nijerya
6 Birleşik Arap Emirlikleri
7 Türkiye
8 Suudi Arabistan
9 Kolombiya
10 Meksika
11 Güney Afrika
12 Singapur
13 Arjantin
14 Güney Kore
15 Hong Kong
16 Amerika Birleşik Devletleri
17 Rusya
18 İtalya
19 İspanya
20 Fransa
21 Avustralya
22 Kanada
23 Birleşik Krallık
24 Japonya
25 Almanya

Travelport’un Levant, GCC ve Pakistan`dan da sorumlu Bölgesel Ticari Direktörü Jennifer Desouza şunları söyledi: Türkiye’de seyahatin her safhasında dijital seyahat çözümle-rine olan talep artık oldukça yüksek.
Bu durum seyahat işletmeleri ve seyahat sağlayıcılarına dijital çözümlerle daha etkili bir iletişim kurmaları için önemli bir fırsat sunuyor. Türkiye’de 2018 yılında kullanıcı-ların dijital çözümlere olan ilgisinin arttığını görüyoruz ancak ben, müşteri deneyiminin “çok kanallı pazarlama” ile yönetilmesinin getirdiği değerle bu artışın 2019’da daha fazla olacağını öngörüyorum.”
Travelport, seyahat teknoloji trendleri ve davranışları konusundaki küresel bakışı inceleyen ve özel bir rapor yayınladı.
Yayınlanan rapor www.travelport.com/gdtr adresinden bulunabilecektir.

Küresel Dijital Gezgin Araştırması 2018 Hakkında
Travelport’un “Global Digital Traveler Research” adlı çalışması, Toluna Research şirketinin Ağustos 2018’deki gezginlerin dahil edildiği çevrimiçi bir ankettir. Çalışmaya, küresel çapta 25 ülkeden geçen yıl en az bir dönüş uçuşu almış olan insanlar dahil edilmiştir. Türkiye’den 500 kişinin katıldığı 25 ülkeden toplamda 16.200 kişi katılmıştır.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here